Equal Pay DayEqual Pay DayEqual Pay DayEqual Pay Day
  • European Equal Pay Day
  • Nieuws
  • Shop
  • Word EPD-ambassadeur
  • Beleid
  • Vorige campagnes
  • Contact
    • Links
  •   
  •    

Equal Pay Day wint zilver op de Eurobest Awards

Julie 10 januari, 2017

Onze Equal Pay Day spot van dit jaar “Pay me like a man” won zilver op de Eurobest Awards, het Europese festival van de creativiteit. Het filmpje, gerealiseerd door mortierbrigade en productiehuis Czar, was genomineerd in de categorie Film. Wij zijn in de wolken met deze prijs.

Op 8 maart 2016 lanceerden PES Women, zij-kant en de Nederlandse PvdA-vrouwen een Europese Equal Pay Day-campagnespot. In de ‘Pay me like a man’-spot vertelt Erika Ervin, Amerikaanse actrice en transgendermodel, hoe blij ze is om een vrouw te zijn, maar ook welke offers ze daarvoor moest brengen. En dan is er de loonkloof waar ze nu mee te maken krijgt. “Treat me like a woman, pay me like a man“, is haar motto. Communicatiebureau mortierbrigade en productiehuis Czar ontwierpen deze spraakmakende spot.

Bekijk hier het winnende spotje:

Prachtig palmares

Het is niet de eerste keer dat onze Equal Pay Day-campagnes in de prijzen vallen bij experts uit de communicatiesector. Wil jij ze nog eens bekijken? We lijsten onze winnende Equal Pay Day-spots nog eens op.

  • What women really want (2015)
    Winnaar van zilver gewonnen op de CB-Awards (categorie Film).

  • Verklein de loonkloof, word porno-actrice (2012)
    Winnaar van twee keer zilver (categorie Film en Film direction) op de CCB-Awards en een bronzen Eurobest Award (categorie Public Awareness Messages).

  • Minder verdienen is langer werken (2011)
    Winnaar van de Gouden Welp op het reclamefestival van Cannes en brons (categorie Viral video) en zilver (categorie Film) op de CCB-Awards. De clip werd meer dan twee miljoen keer bekeken op YouTube.

  • ’t Zijn niet de hormonen, ’t is het verschil in lonen (2007)
    Winnaar van een bronzen CCB-Award.




  • Vrouwen 24 % minder betalen dan mannen is een belediging (2006)
    Winnaar van een Bronzen Leeuw op het reclamefestival van Cannes (categorie Public Awareness Messages).

  • You may also like

    Internationale Equal Pay Day

    Read now
  • You may also like

    ‘Shitty jobs’ filmpje wint Lion op international festival in Cannes

    Read now
  • You may also like

    Opinie: Out of office

    Read now
  • You may also like

    Wat zegt de IJslandse loonkloofwet (en die van ons)?

    Read now
  • You may also like

    Opinie: Gedaan met half werk

    Read now
Copyright 2020 - Equal Pay Day is een initiatief van zij-kant | Developed by S-Data | Equalpayday® is een gedeponeerde merknaam - ©zij-kant vzw
  • Archief 2019
  • Archief 2019 EU
  • Archief 2020
  • Archief 2020 EU
  • Archief2016EU
  • Archief2017
  • Archief2017 EU
  • Archief2018
  • Archief2018-eu
  • Beleid
  • Contact
  • EN
  • European Equal Pay Day
  • FR
  • Griet
  • Home
  • Links
  • Nieuws
  • Shop
  • Vorige Campagnes
  • Word Equal Pay Day-ambassadeur
Equal Pay Day